BE/NL

Cécilia Taieb, nieuwe communicatiedirecteur.

Cécilia Taieb wordt de nieuwe Global Director of Communications van SEAT N.V., een functie die ze opneemt op 15 april. Met meer dan twintig jaar ervaring in strategische communicatie, sociale media, leiderschap en change management, vervoegt de executive SEAT N.V. in een tijd met grote uitdagingen voor de toekomst van het bedrijf en zijn merken, SEAT en CUPRA, nu het begint aan een transformatieproces richting elektrificatie en duurzame mobiliteit.

Taieb die rechtstreeks zal rapporteren aan Wayne Griffiths, CEO van SEAT N.V., en zal toetreden tot het senior management van de onderneming, wordt verantwoordelijk voor het beheer van de bedrijfscommunicatie, CSR en Reputatie, Producten en Events, Content Activation en interne communicatie, waarbij ze een team van 30 mensen zal aansturen.

Haar belangrijkste doelstelling is het verbeteren van de digitale strategie van SEAT N.V. om nieuwe communicatiewijzen, nieuwe kanalen en platforms te integreren, die de boodschappen van de onderneming zullen versterken evenals die van de merken SEAT en CUPRA, gericht aan nieuwe, steeds meer en meer diverse consumenten wereldwijd.

Voorzitter Wayne Griffiths van SEAT N.V. benadrukte: “We zitten in een transformatie. We streven ernaar het status quo te veranderen en de dingen anders aan te pakken. De komst van een professional als Cécilia, van buiten de automotive industrie, geeft ons de kans om een volgende stap vooruit te zetten in onze communicatiestrategie.”

Griffits voegde eraan toe: “Ze heeft een multicultureel profiel en een uitgebreide internationale ervaring die SEAT hechter zal helpen maken en de groei van CUPRA als jonge onconventionele uitdager in de auto-industrie zal versterken. Cécilia zal een robuust team van communicatieprofessionals leiden die de laatste jaren de visibiliteit, reputatie en het imago van de onderneming hebben helpen vergroten.”

Taieb heeft +20 jaar ervaring in communicatie in verschillende bedrijfssectoren.

Taieb heeft sterk bijgedragen aan het vastleggen van nieuwe communicatiestandaards in de diverse sectoren waarin ze actief was. Ze bekleedde verschillende seniorfuncties, met inbegrip van de zorgindustrie recent, waar ze tot vandaag global corporate affairs heeft geleid voor AstraZeneca Oncologie vanuit de hoofdzetel in Cambridge (Verenigd Koninkrijk). Ze was verantwoordelijk voor de rebranding van het domein therapie en lanceerde wereldwijd een reeks campagnes om de voetafdruk van de divisie over de hele wereld te vergroten. Daarvoor was ze verantwoordelijk voor global corporate affairs voor de business unit Cardiovasculaire aandoeningen, Nieren en Metabolisme. Onder het leiderschap van Taieb kenden twee van de grootste business units van het bedrijf een aanzienlijke groei.

Voor haar internationale ervaring leidde ze de communicatie voor AstraZeneca Spanje en zijn stichting. Ze was ook werkzaam in human resources consultancy bij Page Group (voorheen Michael Page Holding) waar ze directeur communicatie, training en ontwikkeling was voor Zuid-Europa, Rusland, Polen, Turkije en Afrika.

Ze behaalde een diploma Vertaler-Tolk en International Affaires van ISIT (Institut Supérieur d’Interprétation et de Traduction) in Parijs (Frankrijk), een masterdiploma International Business Negotiation van Université Sorbonne Nouvelle in Parijs en nam deel aan een Executive Programme in Entrepreneurial Leadership van MIT (Massachusetts Institute of Technology). Ze spreekt vloeiend Spaans, Engels en Frans.