nl:Waarom SEAT ?:Jou vooruit helpen :Actualiteit:News & Events:Company:Partnership met World Padel Tour BE/NL

Partnership met World Padel Tour.

Na vier van ‘s werelds beste padelspelers te hebben aangetrokken, speelt CUPRA aan het net om zijn aanwezigheid in deze sport te versterken via een speciaal partnership met de World Padel Tour (WPT) voor de volgende drie jaar.

Het nieuwe automotive merk wordt in 2019 de officiële internationale partner van het padelcircuit. Zo zal CUPRA aanwezig zijn op zes WPT-events: London Exhibition (3 - 4 juli), Portugal Padel Master (14 - 22 september), Brussels Exhibition (27 - 29 september), Paris Challenger (30 september - 6 oktober), London Padel Master (14 - 20 oktober) en Mexico Padel Open (25 november - 1 december).

Het nieuwe automotive merk wordt in 2019 de officiële internationale partner van het padelcircuit. Zo zal CUPRA aanwezig zijn op zes WPT-events: London Exhibition (3 - 4 juli), Portugal Padel Master (14 - 22 september), Brussels Exhibition (27 - 29 september), Paris Challenger (30 september - 6 oktober), London Padel Master (14 - 20 oktober) en Mexico Padel Open (25 november - 1 december).

Een uniek paar tot 2021

De overeenkomst tussen CUPRA en WPT spreidt zich ook over de volgende twee jaar. In 2020 en 2021 zal het merk de premiumsponsor van het circuit worden. Het zal aanwezig zijn op alle nationale en internationale tornooien.

In 2019 zal CUPRA aanwezig zijn op zes internationale padeltornooien.

Met deze stap wordt de sportieve, competitieve spirit die CUPRA op en buiten het circuit uitstraalt, geïnjecteerd in de padelsport met een plan om de internationale uitbreiding van de immens populaire racketsport te promoten.

“CUPRA en World Padel Tour zijn twee ontluikende succesverhalen die van bij hun ontstaan de harten van wagen- en sportliefhebbers hebben veroverd. Allebei willen we padel helpen bij zijn internationale groei en allebei aan dezelfde kant van het net staan is de beste formule om zeker te zijn van de zege”, aldus Luca de Meo, voorzitter van de raad van bestuur van CUPRA.

José Luis Serrano, CEO van World Padel Tour, verwelkomt CUPRA in het circuit: “Opdat een competitiesport vandaag doorweegt, moet ze zich associëren met even relevante bedrijven. Bij WPT geloven we dat onze alliantie met CUPRA strategisch is. We hebben nauwgezet de evolutie en vooruitgang van het merk in Spanje en erbuiten gevolgd en we geloven dat het merk een spectaculaire toekomst heeft waar we vele jaren deel willen van uitmaken.”

CUPRA verovert de padelbaan

Vorige mei dompelde CUPRA zich in deze racketsport onder door een uniek team van ambassadeurs samen te stellen met Fernando Belasteguín, Pablo Lima, Alejandra Salazar en Ariana Sánchez.

De vier spelers pronkten vanaf het begin van het seizoen in 2019 met het CUPRA-logo op het veld tijdens alle WPT-tornooien. De nieuwe leden van de CUPRA-club behoren tot de tien beste spelers in de wereld. Ze veroverden de sport zodra ze begonnen deel te nemen aan het tornooiencircuit.

De laatste jaren heeft padel exponentieel aan populariteit gewonnen. In Spanje is het met meer dan vijf miljoen spelers de op één na meest beoefende sport. Daarnaast is padel in Europa de snelst groeiende sport en de inrichting van nieuwe faciliteiten kent een groeipercentage van drie cijfers.

Met CUPRA die zijn intrede in padel doet, kunnen spelers de uitdaging aangaan om hun eigen pad te creëren waar ook ter wereld.

Achter het stuur van de CUPRA Ateca

Naast het zien opduiken van het CUPRA-logo in verschillende hoeken van de padelbaan en de tornooifaciliteiten, zullen de padelfans ook van de CUPRA Ateca tijdens kunnen genieten alle wedstrijden. Hij wordt immers naast de centrale padelbaan tentoongesteld.

CUPRA’s eerste model dat eind 2018 het levenslicht zag, heeft de verkoop van het merk een boost gegeven met bijna 5.000 verkochte eenheden sinds zijn lancering. Het grote succes deed het merk de eerste vijf maanden van 2019 10.300 wagens afleveren, een groei van 76,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

CUPRA’s eerste model dat eind 2018 het levenslicht zag, heeft de verkoop van het merk een boost gegeven met bijna 5.000 verkochte eenheden sinds zijn lancering. Het grote succes deed het merk de eerste vijf maanden van 2019 10.300 wagens afleveren, een groei van 76,8% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.