nl:Waarom SEAT ?:Jou vooruit helpen :Corporate communication:News coronavirus:Concessiehouder BE/NL

Veiligheidsmaatregelen en beschikbaarheden.

Naar aanleiding van de Covid-19 sanitaire maatregelen, opgelegd door de Federale Regering, ontvangen onze medewerkers van de showrooms en de ateliers u opnieuw in alle veiligheid, bij voorkeur op afspraak.

Onze teams mobiliseren zich om u de beste service aan te bieden om uw mobiliteit optimaal te verzekeren.

Om de gezondheid en de veiligheid van onze klanten en medewerkers te garanderen, blijven de sanitaire maatregelen van toepassing in onze showrooms, werkplaatsen en voor de levering van voertuigen.

6 algemene veiligheidsmaatregelen.

  1. Elke klant komt op afspraaak
  2. Respecteer de fysieke afstand van minimaal 1,5 meter
  3. Volg de aangeduide éénrichtingsroutes en afstandsmarkeringen
  4. Alcoholgel is voorzien aan alle toegangsdeuren
  5. Vervang de handdruk door een warme glimlach
  6. Beschermingshandschoenen, mondmaskers en plexischermen worden voorzien waar we geen 1,5 meter afstand kunnen garanderen

 

Naverkoop (Opening - 04/05¹).

Onthaal.

✓ Uw sleutel wordt ontsmet bij ontvangst en teruggave
 Betalingen gebeuren contactloos met bankkaart, Payconiq of QR Code
 Er wordt een parkeerplaats gereserveerd voor uw ontsmet voertuig

Atelier.

 Uw voertuig wordt afgedekt met beschermingsfolie op stuur, pook, zetel en handrem
 In uw voertuig worden de contactpunten ontsmet voor en na de werkzaamheden

Magazijn.

 Alcoholgel is voorzien aan de balie
 De bestellingen gebeuren telefonisch of online
 De onderdelen worden op voorhand voor de klant hersteld in de werkplaats
 Betalingen gebeuren contactloos met bankkaart, Payconiq of QR Code

Verkoop.

Levering (Opening - 04/05²)

 De klant tekent documenten met eigen balpen
 Handen grondig wassen na het ondertekenen van de documenten door beide partijen
 Betalingen gebeuren contactloos met bankkaart, Payconiq of QR Code
 Contactpunten in/op het voertuig worden ontsmet voor en na levering van het voertuig
 Uw sleutel wordt ontsmet bij overhandiging

Showroom (Opening - 11/05³).

✓ Documenten + offertes zijn online beschikbaar
✓ De contactpunten in onze demovoertuigen worden regelmatig ontsmet voor uw veiligheid

Wij hanteren dezelfde kwaliteitsregels als voordien om uw bezoek in onze concessie steeds professioneel, aangenaam en rustig te laten verlopen. Bij vragen staan we steeds voor u klaar.

Maken van een afspraak

Als spoed- of veiligheidsdienst heb ik een technische interventie of mobiliteitsoplossing nodig.

Indien u tot een spoed- of veiligheidsdienst behoort: een groot aantal concessiehouders hebben een permanentie georganiseerd die specifiek en uitsluitend is voorbehouden voor artsen, verplegend personeel, brandweer, ziekenwagens, politie, civiele bescherming en het vervoer van geneesmiddelen. Gelieve deze dienst strikt voor te behouden voor noodgevallen. Dank u. Contacteer uw concessiehouder om te kijken of deze dienst in werking is.

Ik moet op onderhoud of mijn voertuig laten herstellen. Wat kan ik doen?

Sinds 22/04/2020 is het opnieuw mogelijk een afspraak te maken voor het uitvoeren van volgende dringende werkzaamheden: herstellen remmen en koplampen, bandenwissel winter-zomer; hierbij dient rekening gehouden te worden met de “social distancing”. Voor de andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijft ons dealernetwerk gesloten, waarbij we een uitzondering maken voor klanten actief in de gezondheidszorg, spoeddiensten en thuishulp.

Om te weten te komen wanneer de onderhoudsdiensten weer beschikbaar zullen zijn bij uw concessiehouder, verzoeken wij u zijn website te raadplegen of rechtstreeks met hem contact op te nemen.

Mijn wagen is defect en de constructeursgarantie verloopt binnenkort. Wat moet ik doen?

Wij verzoeken u per e-mail of per post een duidelijke omschrijving van het defect te sturen, met de eventueel gedisplayde foutmelding, de foto van de kilometerstand van uw voertuig en het chassisnummer; stuur dit naar uw concessiehouder en naar D'Ieteren (customercare@dieteren.be ).

Ik heb een vervangwagen nodig, wie moet ik contacteren?

Indien u tot een spoed- of veiligheidsdienst behoort: een groot aantal concessiehouders hebben een permanentie georganiseerd die specifiek en uitsluitend voorbehouden is voor artsen, verplegend personeel, brandweer, ziekenwagens, politie, civiele bescherming of geneesmiddelenvervoer. Gelieve deze dienst strikt voor te behouden voor deze prioritaire groepen.

Kan ik opnieuw een afspraak maken voor de technische keuring?

Depuis la fin du mois d’avril, il est à nouveau possible de prendre un rendez-vous pour une série limitée de services d’inspection. Nous vous invitons à consulter les sites officiels de chaque région pour connaître les services à nouveau disponibles et les catégories de véhicules autorisées. Autre information utile, le gouvernement wallon a décidé de prolonger de 6 mois les certificats verts qui sont échus à partir du 1er mars 2020. 

Nuttige links voor technische inspectie :

Technische keuring in Vlaanderen

Technische keuring in Wallonië

Technische keuring in Brussel

Ik moet mijn winterbanden nog laten vervangen.

Sinds 22/04/2020 is het opnieuw mogelijk een afspraak te maken voor het uitvoeren van volgende dringende werkzaamheden: herstellen remmen en koplampen, bandenwissel winter-zomer; hierbij dient rekening gehouden te worden met de “social distancing”. Voor de andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijft ons dealernetwerk gesloten, waarbij we een uitzondering maken voor klanten actief in de gezondheidszorg, spoeddiensten en thuishulp. Om te weten te komen wanneer de onderhoudsdiensten weer beschikbaar zullen zijn bij uw concessiehouder, verzoeken wij u zijn website te raadplegen of rechtstreeks met hem contact op te nemen.

Interesse?

Vind je verdeler

Ons netwerk van verdelers staat to je beschikking.

Stel je vragen

Heb je vragen? Neem contact op via ons formulier.

¹Maandag 04/05: heropstart activiteiten enkel voor de sector B2B, en ook voor de particulieren die in de gezondheidssector werken of voertuigen die dringend hersteld moeten worden:  remmen, koplampen en bandenwissel winter/zomer. Maandag 11/05: de naverkoopactiviteiten zullen geopend zijn voor alle klanten, met inbegrip van particuliere klanten.

²Met ingang van 4/05, levering van nieuwe voertuigen, enkel aan professionele klanten. De leveringsactiviteiten voor het voltallige cliënteel zullen opgestart worden vanaf 11/05.

³Met ingang van 11/05, zullen de showrooms open zijn voor alle klanten, met inbegrip van particuliere klanten (datum onder voorbehoud van een definitieve beslissing van de nationale Veiligheidsraad).

icon ico-next-gray