2020.0.8.1 BE/NL

Frequente vragen bij defect of inspectie van uw voertuig.

Defect

Mijn auto is beschadigd. Waar kan ik terecht?

Sinds 22/04/2020 is het opnieuw mogelijk een afspraak te maken voor het uitvoeren van volgende dringende werkzaamheden: herstellen remmen en koplampen, bandenwissel winter-zomer; hierbij dient rekening gehouden te worden met de “social distancing”. Voor de andere onderhouds- of herstellingswerkzaamheden blijft ons dealernetwerk gesloten, waarbij we een uitzondering maken voor klanten actief in de gezondheidszorg, spoeddiensten en thuishulp.
Om te weten te komen wanneer de onderhoudsdiensten weer beschikbaar zullen zijn bij uw concessiehouder, verzoeken wij u zijn website te raadplegen of rechtstreeks met hem contact op te nemen.

Het batterijtje van mijn sleutel is leeg. Ik kan mijn auto niet meer openen.

Gebruik de mechanische sleutel. Op sommige voertuigen is er een cilinderslot onder de afdekking van de deurgreep aan de bestuurderskant (zie gebruikershandleiding van het voertuig).

 

Mijn auto start niet meer. Wat moet ik doen?

BEL DE PECHDIENST. Indien u pech heeft, nodigen we u uit contact op te nemen met de pechdiensten van onze merken:


• SEAT Assistance au 0800 73 284

De VAB-operator is speciaal bevoegd om batterijen te vervangen of banden te herstellen als dat mogelijk is.

Inspectie

Wat moet ik doen als er een oranje/rood lampje op mijn dashboard gaat branden?

Oranje: informatief
Rood: onmiddellijk stoppen en de pechdienst van het merk bellen.
NB: Alle informatie staat vermeld in de gebruikershandleiding van uw voertuig.

Hoe het olie-/AdBlue-peil controleren

  1. Vergewis u ervan dat de motor koud is en het voertuig op een vlakke ondergrond staat.
  2. Open de motorkap en trek de peilstok eruit (meestal het gele lipje) en veeg deze af met een schone doek.
  3. Steek de peilstok terug.
  4. Trek de peilstok er een tweede keer uit om het oliepeil te bekijken tussen de niveaus Min en Max. Het oliepeil moet dicht tegen het maximum liggen maar mag dat niet overschrijden.

Als u vragen heeft, raden we u aan uw gebruikershandleiding van het voertuig te raadplegen.

Waar en welke vloeistoffen (AdBlue/motorolie) moet ik kopen?

Vanaf de heropening van de concessies zal uw concessiehouder u de juiste producten kunnen leveren.

Wat moet ik doen als op het dashboard 'Olie-inspectie/onderhoud' staat?

Controleer het motoroliepeil en stuur een bericht naar de garage met het verzoek contact met u op te nemen zodra ze de normale werkzaamheden hervatten.

Interesse?

Vind je verdeler

Ons netwerk van verdelers staat to je beschikking.

Stel je vragen

Heb je vragen? Neem contact op via ons formulier.