2019.0.14.0 BE/NL

SEAT op Primavera Sound

SEAT viert zijn derde opeenvolgende jaar als strategische partner voor Primavera Sound, een van de internationaal hoogst aangeschreven festivals waarvoor dit jaar meer dan 220.000 bezoekers worden verwacht. Op die manier staat het automerk dichter bij de Barcelonese jeugdige, stedelijke spirit en passie voor muziek en internationaal talent.

Deze samenwerking omvat verschillende brand-activations waarbij het digitale en audiovisuele platform van de nieuwe Radio Primavera Sound en het SEAT Village Stage centraal staan. Daarop zullen 13 nationale en internationale hiphopartiesten uit de line-up van het festival optreden, net als drie dj’s uit drie historische internationale indie-bands die de festivalavond telkens afsluiten. Net als vorig jaar verleent het automerk ook zijn naam aan de Created in Barcelona-tribune.

Wereldwijde marketingdirecteur voor SEAT Susanne Franz, gaf aan dat “Primavera Sound een van ‘s werelds belangrijkste festivals is met Barcelonese roots. Door ook dit jaar partner te zijn van dit festival bevestigen we ons engagement naar stedelijk talent toe en versterken we onze band en betrokkenheid als het over muziek en de stad gaat. Met onze aanwezigheid op Primavera Sound dit jaar willen we de festivalervaring naar een hoger peil tillen door grootse muzikale talenten een kans te geven en bezoekers te helpen bij hun verplaatsing van en naar het festival en op de site zelf.”

Van Barcelona naar de wereld van beat en hiphop

SEAT is ook dit jaar strategische partner van Primavera Sound.

Daar waar de SEAT Village vorig jaar bestond uit een ontspannende strandomgeving met dj-sessies voegt het dit jaar 13 artiesten toe aan de line-up van het festival. Die artiesten brengen allerhande types hiphop en trap in een veelvoud van variaties. Deze benadering zal bezoekers de kans bieden om kennis te maken met het heden en de toekomst van dit genre in een uitzonderlijke omgeving met optredens van onder meer Little Simz, Mucho Muchacho, Junglepussy en Kaydy Cain naast de officiële headliners van het festival. Bovendien zullen drie dj’s van mythische indie-bands, Jarvis Cocker (Pulp), Tim Burgess (The Charlatans) en Richard Colburn (Belle & Sebastian), iedere festivalavond op het podium afsluiten.

Daarnaast vormt de SEAT Stage het podium voor Miley Cyrus die de dag voordien pas haar nieuwste release op de wereld losliet. Andere internationaal vermaarde artiesten die vanop het podium van het automerk het publiek bekoren zijn Solange, Interpol, Carly Rae Jepsen en James Blake.

Radio Primavera Sound, entertainment voor wie jong van hart is en van de stad houdt

Het nieuwe digitale en audiovisuele radioplatform biedt via streaming on-demand muziek en culturele programma’s, 24/7, 365 dagen per jaar. Als strategische partner managet SEAT twee actieve radiostations. Tijdens deze editie verhuizen Radio Primavera Sound en SEAT de opnamestudio’s naar het hart van het festival om van daar een speciaal Primavera Sound-programma uit te zenden met interviews en de nieuwste muzikale hits. Luisteraars kunnen via een mobiele app afstemmen op het programma dat nu beschikbaar is voor iOS en binnenkort ook voor Android. Het is ook beschikbaar via de website https://www.primaverasound.com/radio.

Een andere muziekbeleving

Voor deze nieuwe editie voert SEAT ook acties uit gelinkt aan streetart om op die manier kleur en creativiteit te geven aan het festival. Het merk promoot een samenwerkingsruimte voor meer dan 15 nationale en internationale artiesten die de historische Primavera Sound-songs interpreteren en vorm geven op de muurschilderingen verspreid over de festivalsite.

SEAT Lost&Sound-app

Gewoonlijk is het op muziekfestivals over de koppen lopen en verlies je makkelijk je vrienden uit het oog. Om dit te voorkomen creëerde de autobouwer een onmisbare app voor alle festivalgangers, SEAT Lost&Sound. Met deze mobiele app kan je je vrienden terugvinden dankzij augmented reality. Om iemand te vinden, volstaat het om de app te openen en het gebied met je cameralens te scannen. Het icoon gekozen voor het individu dat je zoekt, zal op het scherm verschijnen om aan te geven waar hij of zij zich bevindt.

Festival Subtitles: een exclusieve stickercollectie voor Instagram Stories

Voor deze editie lanceert SEAT voor het eerst een collectie stickers voor Instagram Stories, die exclusief zijn ontworpen voor gebruik tijdens Primavera Sound. Hiermee wil het merk fans een tool aanreiken waarmee ze hun belevenissen op een originele manier kunnen delen. Om de stickers terug te vinden volstaat het om Primavera Sound in te tikken in de GIFS-zoekbalk op Instagram.

Stedelijke mobiliteit op maat van de muziek

In het kader van SEAT’s engagement om mobiliteitsdiensten aan te bieden, genieten alle festivalgangers van deze editie dankzij SEAT een gratis busdienst tijdens piekmomenten waarmee ze van het Parc del Fórum naar het centrum van Barcelona kunnen pendelen en terug. Net als de voorbije jaren voorziet het merk ook twee busroutes op de festivalsite zelf die vier grote hubs met elkaar verbinden, zoals Primavera Bits en het hoofdpodium dat eveneens door SEAT wordt gesponsord.

Ieder jaar opnieuw bevestigt SEAT via partnerships met ‘s wereld meest toonaangevende internationale festivals zijn engagement ten overstaan van muziek en streetart. Het merk uit Barcelona werkt immers ook samen met de stadsfestivals Lollapalooza in Parijs en Berlijn en Wireless Germany. Deze evenementen worden gezien als ideale platformen om de passie voor muziek en streetart te delen en de jonge, optimistische geest van SEAT uit te dragen.