nl:Waarom SEAT ?:Jou vooruit helpen :Actualiteit:News & Events:Company:New appointment: Sven Schuwirth. BE/NL

Nieuwe aanstelling: Sven Schuwirth.

SEAT S.A. heeft Sven Schuwirth aangesteld als directeur Digital Business and Product Strategy. Schuwirth zal per 1 juli in functie treden en zal rapporteren aan de voorzitter van het bedrijf, Wayne Griffiths. Deze manager neemt de nieuwe functie op zich met als doel de digitale business en de productstrategie van SEAT en CUPRA een impuls te geven.

Schuwirth wil het zakelijke digitale ecosysteem in de producten en diensten een impuls geven.

Sven Schuwirth heeft meer dan 20 jaar uitgebreide ervaring in de automobielindustrie op het gebied van verkoop en marketing; het grootste deel van zijn carrière bracht hij door bij Volkswagen-groep voor AUDI AG. Sinds 2019 is hij verantwoordelijk voor de groei van de digitalisering bij AUDI AG, waarbij hij leiding heeft gegeven aan projecten die gericht zijn op het aanjagen van de digitalisering van de verkoop en het bieden van een naadloze, emotionele en eenvoudige merkervaring aan klanten, zowel online als offline en in alle contactpunten.

Voorzitter Wayne Griffiths van SEAT N.V. zegt: "Sven Schuwirth is een zeer bekwaam leidinggevende die de afgelopen jaren een ijkpunt voor digitalisering is geworden. Hij heeft een geweldige visie op digitale transformatie. Zijn aanstelling zal ons in staat stellen om de integrale ervaring van al onze producten en diensten te verbeteren en de manier waarop we met klanten omgaan via emotionele merkervaringen te bevorderen."

Schuwirth heeft meer dan 20 jaar ervaring in de automobielsector.

Na zijn studies bedrijfsbeheer en ingenieurswetenschappen aan de Technische Universiteit van Berlijn en aan de Universiteit van Californië begon Schuwirth zijn loopbaan bij AUDI AG in 1999. In 2004 werd hij benoemd tot hoofd van Brand Development en Corporate Identity. In zijn functie van Head of Brand Strategy was hij vanaf 2008 verantwoordelijk voor product-, portfolio- en communicatiestrategie.

Van 2009 tot 2016 was Schuwirth hoofd van Brand Development en Digitalisering. Daarna werd hij verantwoordelijk voor Digital Business bij AUDI AG. In 2019 keerde hij terug naar AUDI AG, na een jaar bij BMW AG, om de leiding te nemen over de nieuw opgerichte divisie Brand Audi, Digital Business and Customer Experience. Sinds 1 april 2020 heeft Schuwirth zich gericht op premium diensten in en rond de wagen en nieuwe mobiliteitsdiensten, het opzetten van een digitaal ecosysteem en e-commerce.